ترافيک خودسر در کابل


با مسرت مي خواهم به اگاهي خواننده گان گران ارج تارنمای مشعل برسانم  که از چندی بدينسو همقلمان ما از نشريه وزين کابل پرس منتشره کابل ،همکاری شانرا با ما آغاز نموده و با ارسا ل نوشتار ها و گزارش های پرمحتوا از زنده گي شهروندان کشورما، بويژه شهريان کابل،خواننده گان عزيز ما را در جريان رويدادهای داغ سياسي،اجتماعي،فرهنگي و اقتصادی کشور قرار مي دهند،که با سپاس و قدرداني از همکاری صميمانه آنها اينک گزارش ارسالي شان را پيشکش مي داريم .

 

 

سردبير

 

ديشب تلفنی با رمضان بشردوست صحبت می کردم. پس از احوال پرسی و  گپ و گفتی چند گفت که خبری دارم برای کابل پرس. خبر چيست؟ گفت که حدود يک ساعت پيش که غرب کابل رفته بودم، متوجه شدم که جايی از سرک(خيابان) بند است. وقتی موتر را نگاه داشتيم تا ببينيم چه خبر است، ديديم که موتر های يو. ان يا ملل متحد راه را مسدود کرده اند، آن ها مجهز به چراغ و علايم ترافيکی بودند که برای اينکه زودتر از ديگران به مقصد برسند، از اين علايم استفاده می کنند، راه را مسدود کرده و خود عبور می کنند. رمضان بشردوست اضافه کرد که من فردا اين موضوع را در پارلمان مطرح خواهم کرد. وی همچنين اضافه کرد که گزارش مبنی بر اختلاص در سازمان ملل در مورد پروژه شفاخانه ی خيرخانه را نيز به برخی از وکلای پارلمان داده ام. از سويی ديروز همچنين ديداری داشتم با سخنگو و مسئول مطبوعاتی ملل متحد در افغانستان که می گفتند از اين پس شما هر سندی  مالی را از ما بخواهيد در اختيارتان می گذارم.

 اين گفته ها در واکنش به گزارشی بود که درباره ی يو. ان. دی. پی از راديوی کليد در کابل نشر کرده بودم. در اين گزارش وقتی از مقامات اين سازمان خواسته بودم قيمت 1100 جيپ خريداری شده برای انتخابات را ارايه کنند، پاسخ دادند که اي« ها اسرار اقتصادی هستند و نمی توانيم فاش کنيم. در ادامه ی اين گزارش گفتگو های کوتاهی با خانم انيه رييس هلندی موسسه ی اکبر، فريده نيکزاد مدير مسئول آژانس خبری پژواک، خانم شهلا حقوق دان در کابل و صمدی رييس تحقيق جرايم لويی سارنوالی آمده است که همه بر شفافيـت مالی يو. ان تاکيد داشتند.

 

 


January 24th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها